miercuri, 12 aprilie 2017

Cum putem controla nivelurile acidului uric și putem evita artrita gutoasă, pietrele la rinichi și insuficiența renală

 Nivelurile ridicate de acid uric din sânge este denumită hiperuricemie, ce poate rezulta fie din creșterea producției de acid uric în organism fie din scăderea excreției acestuia prin rinichi. Aceasta poate duce în continuare la probleme cum ar fi artrita gutoasă (cristale de acid uric se depozitează în articulații, în mod tipic în degetul mare), pietre la rinichi și insuficiență renală. Studii recente au asociat, de asemenea, nivelurile de acid uric din sânge cu hipertensiunea arterială și bolile cardiovasculare.


  Nivelul normal de acid uric este:
Ø Bărbați = 3,4 – 7,2 mg/dl sânge
Ø Femei = 2,4 – 6 mg/dl sânge

Factorii care pot contribui la un nivel ridicat de acid uric includ o dietă bogată în purine (purinele sunt defalcate în acidul uric), consumul în exces de alcool, insuficiență renală, obezitate, tiroidă hipoactivă, genetic, afecțiuni endocrine sau metabolice, cum ar fi diabetul sau acidoza, și alte boli. Anumite tipuri de cancer, chimioterapia și alte medicamente, cum ar fi diureticele, pot contribui de asemenea. Postul și dieta accidentală pot ridica temporar nivelul de acid uric.
Există unele sfaturi și remedii naturale care pot ajuta la reducerea și controlul nivelului de acid uric. În plus, un diagnostic și tratament corect al unui profesionist din domeniul sanitar este o necesitate (eu personal recomand naturiști).

   Aici avem 10 căi de top pentru controlul acidului uric din sânge:
1.     Cidrul sau oțetul de mere
Fiind un curățător și detoxifiant natural, oțetul de mere poate ajuta la eliminarea deșeurilor cum ar fi acidul uric din organism. El conține acid malic, care ajută la descompunerea și eliminarea acidului uric. Oțetul de mere, de asemenea, ajută la restabilirea echilibrului dintre acid și alcalin în organism și oferă beneficii anti-inflamatorii și antioxidante.
Puneți o linguriță de oțet de mere într-un pahar cu apă călduță și beți de 2-3 ori pe zi. Puteți crește treptat cantitatea de oțet de mere până la două linguri/pahar de apă și se continuă acest remediu până când nivelul acidului uric scade.
Notă: Nu luați oțet de mere în exces, deoarece poate scădea concentrațiile de potasiu din organism. De asemenea, acesta poate interfera cu medicamente diuretice.

2.     Sucul de lămâie
Deși poate părea că sucul de lămâie va face organismul mai acid, în realitate, el produce un efect alcalin și ajută la neutralizarea acidului uric. În plus, conținutul de vitamina C ajută, de asemenea, la scăderea nivelului de acid uric. Se stoarce sucul de la o lămâie într-un pahar cu apă caldă. Bea-l dimineața pe stomacul gol timp de cel puțin câteva săptămâni.

3.     Cireșele și fructele de pădure
Cireșele și fructele de pădure conțin substanțe chimice naturale care ajută la reducerea nivelului de acid uric. În plus, fructele de pădure violet și de culoare albastru închis conțin flavonoide, numite antocianinide, care ajută la reducerea acidului uric, reduce inflamația și rigiditatea și sunt și puternice antioxidante. Mănâncă o jumătate de cană de cireșe pe zi, timp de câteva săptămâni. Aveți posibilitatea să beți, de asemenea, una sau două cești de suc de cireșe (din blender) timp de aproximativ patru săptămâni. De asemenea, puteți adăuga afine, căpșuni, roșii, ardei gras și alte legume și fructe bogate în vitamina C și antioxidante în dieta voastră.

4.     Bicarbonat de sodiu
De asemenea, bicarbonatul de sodiu, este extrem de benefic pentru scăderea nivelului de acid uric și reducerea durerii de gută. El ajută la menținerea echilibrului alcalin natural în organism și face ca acidul uric să fie mai solubil și mai ușor de eliminat din rinichi. Se amestecă o jumătate de linguriță de bicarbonat de sodiu într-un pahar cu apă. Beți până la patru pahare pe zi timp de două săptămâni. Puteți să-l beți la fiecare două până la patru ore.
  Notă: Nu luați acest remediu în mod regulat. De asemenea, nu urmați acest remediu dacă suferiți de hipertensiune arterială. Persoanele cu vârsta de 60 sau mai în vârstă nu ar trebui să bea mai mult de trei pahare din această soluție de bicarbonat de sodiu pe zi.

5.     Uleiul de măsline
Cele mai multe uleiuri vegetale, se transformă în grăsimi râncede când sunt încălzite sau prelucrate. Grăsimile râncede distrug vitamina E, vitală în organism, care este esențială pentru controlul nivelului de acid uric. Optează pentru uleiul de măsline presat la rece, mai degrabă decât uleiul vegetal sau untul. Uleiul de măsline conține grăsimi mononesaturate, care rămân stabile atunci când este încălzit. În plus, este bogat în vitamina E și antioxidanți, și are beneficii anti-inflamatorii.

6.     Apa
Multă apă potabilă ajută la optimizarea filtrării acidului uric. Aceasta ajută la diluarea acidului uric și stimulează rinichii pentru a elimina cantitățile în exces din organism prin urină. În plus, apa potabilă adecvată în mod regulat poate reduce riscul de atacuri de gută recurente. Într-un studiu bazat pe internet prezentat la reuniunea anuală din 2009 a Colegiului American de Reumatologie, cercetătorii au descoperit că participanții care au băut cinci până la opt pahare de apă în perioada de 24 de ore înainte de un posibil atac de gută au avut o reducere de 40% a risculului unui atac, comparativ cu cei care beau doar un pahar cu apă sau mai puțin. Bea cel puțin opt până la 10 pahare de apă pe tot parcursul zilei. De asemenea, include mai multe fluide și fructe și legume proaspete bogate în apă în dieta ta.

7.     O dietă scăzută în purine
Purinele sunt compuși care conțin azot și care se descompun în acidul uric, nivelul crescând astfel în organism. Acestea sunt de cele mai multe ori găsite în proteinele animale. Proteinele animale, cum ar fi carnea, organele, pești și păsări de curte. Leguminoasele, drojdia, ciupercile, sparanghelul și fasolea sunt, de asemenea, bogate în purină. Berea, de asemenea, este bogată în purină.

8.     Alimente bogate în fibre și carbohidrați care conțin amidon
Alimentele bogate în fibre dietetice ajută la îmbunătățirea scăderii nivelului de acid uric prin absorbția și apoi eliminarea din organism. De asemenea, puteți mânca alimente cu carbohidrați care conțin amidon, deoarece acestea conțin doar cantități mici de purină.
Cereale integrale, mere, pere, portocale și căpșuni, sunt câteva exemple de alimente bogate în fibre pe care le poți încorpora în dieta ta. Carbohidrații sunt alimente bogate în amidon, cum ar fi orezul, paste din cereale, tapioca (de asemenea, numit sabudana), quinoa, cartofi, ovăz și banane. De asemenea, aveți posibilitatea să beți ceai de papaya verde pentru a preveni acumularea de acid uric și tratarea acidului uric și a problemelor legate de gută. Papaina din papaya verde ajută organismul să mențină o stare alcalină și acționează ca un agent anti-inflamator.

9.     Produse lactate  
Laptele cu conținut scăzut de grăsimi și produsele lactate au fost asociate cu concentrații plasmatice mai mici de urați și ai riscului de gută redus. Laptele degresat, de exemplu, conține acid orotic care scade reabsorbția acidului uric și favorizează eliminarea acestuia prin rinichi. Bea unul până la cinci cești de lapte degresat pe zi. Puteți include, de asemenea, iaurt scăzut de grăsimi și alte produse lactate în dieta ta (lapte bătut, kefir, etc.). Tofu (brânză de soia), de asemenea, poate ajuta la modificarea concentrației proteinei din plasmă și crește curățirea acidului uric. Laptele de soia, cu toate acestea, a fost găsit că crește acidul uric.

10.                 Suc de iarbă de grâu
Iarba de grâu ajută la restabilirea alcalinității din sânge. În plus, este bogat în vitamina C, clorofilă și fitochimicale, care promovează detoxifierea. Este, de asemenea, o sursă bună de proteine și aminoacizi ca o alternativă la consumul de proteine animale. Pur și simplu se bea două linguri de suc de iarbă de grâu amestecat cu suc de lămâie pe zi, până când nivelul acidului uric scade.

    Sfaturi suplimentare
-         Limitați consumul de alcool, deoarece interferează cu eliminarea acidului uric.
-         Evitați siropul de porumb bogat în fructoză sau siropul de glucoză-fructoză, deoarece acestea au tendința de a crește nivelul de acid uric.
-         Faceți regulat exerciții fizice pentru a vă menține o greutate sănătoasă. Se crede că țesutul gras tinde să crească producția de acid uric.
-         O dietă echilibrată, care este ridicată în glucide complexe și săracă în proteine. Evită glucidele rafinate, cum ar fi pâinea albă, prăjiturile și bomboanele.
-         Taie alimentele bogate în grăsimi, deoarece scade capacitatea organismului de a elimina acidul uric.

   Sănătate maximă !

    Sursa: http://humansarefree.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va rog comentariile sa se refere la subiectul articolului si fara cuvinte vulgare. Criticile sunt admise dar sa fie creative si spre schimbare pozitiva. Comentariile carcotasilor si postacilor platiti vor fi sterse. Acest blog nu este retea de socializare.